www.jagochpyret.blogg.se

♥ Dag 3 – Mina föräldrar..

Publicerad 2010-12-03 11:17:06 i 30 dagar av sanning

Min mamma heter Kristina, men kallas för Kicki fast vi kallar henne för MAMMA! Hon är född -60 och växte upp i Gävle med sina föräldrar och sina 2 syskon. Som ung spelade hon fotboll i allsvenskan och kallades "Hörvan" och det var även som ung (väldigt ung) hon träffade pappa! Redan som 15-åringar blev de tillsammans och har hållit ihop sen dess:) Hon blev tyvärr förtidspensionär vid 40 pga en KASS rygg och hon har opererat den flera gånger. Som om inte det räckte fick hon för några år sedan reda på att hon har "EDS" (Ehlers Danlos Syndrom) en bindvävssjukdom som för henne innebär ständig värk. Trots alla jäkla motgångar så kämpar hon på och hon är den starkaste person jag känner! Hon älskar tradera och "fyndar" där både åt sig själv och åt oss, men nu blir det inget tradera för hon är hos sin vän i New Jersey. Hon är en shoppingtokig kvinna och lyckas alltid komma hem med mer än vad hon tänkt sig och den egenskapen har nog jag och mina systrar ärvt! Om vi har tur kanske vi får nån julklapp från andra sidan pölen;)


Min pappa heter Anders, men han kallas för Masken fast vi kallar honom såklart för PAPPA! Han är född -60 och växte upp i Gävle med sina föräldrar och 3 systrar. Som ung spelade han också fotboll, men han lirade även hockey och det var hockeyn som blev hans jobb. Vi har flyttat en del pga pappas jobb och det är väl tack vare det som jag är grym på att flyttpacka;) Han la av med hockeyn 2001 och jobbar nu som scout åt ett lag från andra sidan pölen. Han är en skämtare som älskar att reta sina döttrar och han är grym på att laga mat! Men golf är nog hans stora intresse och han försöker få nån utav oss döttrar att börja med sporten, men än så länge utan resultat;)


Vi har såklart haft våra duster (som man brukar med sina föräldrar) men jag är så tacksam att jag fått dem och jag hoppas att det är glada att de fick mig! Oj det blev ett långt inlägg;)

 


Paps och Mams på vårt bröllop:)

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2010-12-03 21:28:44

världens bästa föräldrar:)

Postat av: Jannie

Publicerad 2010-12-06 10:52:53

Men va tusan!

Då vet ju tom jag vem din pappa är!ha ha ha

Fast det är klart,mannen här har ju ännu större koll...Han har stenkoll på alla inom sportvärlden!måste ha vart kul o resa runt o se så mycket som ni fått göra!

Massa massa kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Denna blogg är en dagbok där jag skriver om min vardag med två små barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela