www.jagochpyret.blogg.se

Första MVC-besöket..

Publicerad 2009-09-12 10:55:52 i Graviditeten

Fick komma till Tuve Vårdcentral i tisdags för att lyssna på mina lungor och ta lite blod.. Det gick jättebra, ingen svininfluensa bara lite röd i halsen och ett virus som var på väg ur min kropp! Skönt att kunna ringa jobbet och tala om att jag kan jobba igen:) Och i torsdags var det dags för det första MVC-besöket och träffa vår barnmorska för första gången, var lite orolig inför träffen med barnmorksan för tänk om det skulle vara en surig tant! Men jag hade inte behövt vara orolig, hon var jättetrevlig och var lätt att prata med:) Eftersom det ligger i släkten att få för tidigt födda barn och att mamma har EDS så kanske de måste ha in mig på lite extra kontroller.. Tog blodsocker, Hb och urinprov och allt var bara bra, hade ett Hb på 133 så det var ju bra! Jag fick även lämna en jäkla massa blod (3 rör kändes som mycket för mig), fick även en tid hos läkaren och ett till besök hos barnmorskan där vi ska bestämma om vi vill göra ultraljudet V.12 eller V.18.. Jag och Andreas vill nog göra det V.18 eftersom man går igenom hela "bebiskroppen", så nu hoppas vi att "Pyret" stannar i min mage så att vi får se den V.18!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Denna blogg är en dagbok där jag skriver om min vardag med två små barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela