www.jagochpyret.blogg.se

Föräldrautbildning..

Publicerad 2010-02-12 10:26:21 i Graviditeten

Nu har vi varit på vår första "föräldrautbildning", det kändes bra men tyvärr var barnmorskan som skulle hålla i den hemma med sjukt barn.. Så det blev en förlossningsfilm (VHS från början av 90-talet) som kändes sådär, allt gick liksom så lätt och den kändes väldigt gammal! Man vill ju liksom kanske se vad som händer om allt inte går som det ska, inte en film där allt bara är "toppen" och allt bara är så "naturligt"! Men men nästa gång skulle det vara en barnmorska med, så vi får se hur det blir då.. Vi stannade iallafall kvar till sist med 2 andra par och pratade lite lättsamt om krämpor, barnvagnsköp, m.m.. Sen är det ju så att jag var den enda med kryckor och den enda som var sjukskriven, så jag "vann" krämp-kampen! Har även en mage som är gigantisk om man jämför med de andra, ser ju ut som jag ska föda när som helst;) Men men alla är olika och det är väl bara att "gilla läget"..

Kommentarer

Postat av: Diana - Gravid ♥

Publicerad 2010-02-12 13:12:57

Vi fick aldrig ngn föräldrautbildning, trist! Nu har jag en väldigt annorlunda tävling på bloggen som du gärna får delta i! =) Det är en recepttävling eftersom vi håller på att frysa in en massa mat här hemma inför lillans ankomst. Efterlyser därför bra frys-in-tips! En av er "tipsare" vinner en liten överraskning som kommer med posten! Delta gärna! :) KRAM

Postat av: Evelina

Publicerad 2010-02-12 20:03:33

Vi fick aldrig se nån förlossningsfilm, bara en skittrist om amning! Men men, man får väl vara glad för det lilla ;-)



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Denna blogg är en dagbok där jag skriver om min vardag med två små barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela