www.jagochpyret.blogg.se

Bilder ljuger..

Publicerad 2010-09-27 08:29:05 i

Vi var på 2st husvisningar igår, men det är bara att konstatera att bilder LJUGER! Ett utav husen visste vi att det inte var så fint, men det andra såg jättefint ut på bilderna men usch vad det såg ut:( Vi satt hemma i vår lägenhet igårkväll och insåg att vi har det väldigt bra i vår tvåa, fast trångt.. Och har nu insett att husletandet kommer bli en lång resa innan vi hittar något som är fint (eller går att göra fint) och som inte kostar alltför mycket! Men det där med kostnaden känns svårt här nere i Gbg, t o m FULA hus är ju dyra här nere:(

Kommentarer

Postat av: Jannie

Publicerad 2010-09-27 08:57:07

Godmorgon!

Så typiskt! Vi kände precis likadant när vi började o leta.Rummen bla såg ju SÅ mycket större ut på bilderna.Gräsmattan osv...

Men efter ett tag så "lärde" vi oss hur det fungerade.Med tanke på att vi har tittat på hur många hus som helst så vore det ju f-n om vi inte lärt oss något! ha ha ha

Var i Gbg bor ni? Vi bor ju i Kungsbacka strax söder om Gbg o här är oxå tokdyrt.Så himla trist! Man har hoppats i flera år att det ska sjunka men icke.

Ja jisses, vi har verkligen haft några riktiga turdagar! Men det vänder nog när som helst.ha ha ha

Vad ska ni hitta på idag? Kram kram

Postat av: Fröken M

Publicerad 2010-09-27 09:25:46

det var så lite så, det var inte länge sedan jag lärde mig det där själv ;)

hus är verkligen en djungel !?

Ibland undrar jag om de tar bilderna i ett helt annat hus och slänger upp för att locka köpare !? men jag säger som dig, hellre bo i vår fina, trånga 2a ett tag till än att flytta till ett fullständigt ruckel !! kram

Postat av: Lisen

Publicerad 2010-09-27 10:28:15

håller med dig. är också på jakt efter annat boende och radhus / villa står högt på listan. men då måste man ju nästan ha rånat en bank innan för att ens kunna få ett någorlunda fint hem utan att behöva renovera allt.

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2010-09-27 12:45:42

Det har verkligen varit en rejäl topp nu på huspriserna. Hoppas det lugnar ner sig i ert område. Här börjar det bli så. Har goda vänner som letat länge nu och de märker helt klart en skillnad både på det visade intresset samt budgivningarna. Trist när inte bilderna stämmer med huset. Ha en fin måndag.

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-09-27 18:17:50

Trist när de luras med bilderna..då blir man ju bara besviken och vill därifrån! Och kämpa på mot dårarna som inte kan ha sina saker i sina förråd! Avskyr sånna där typer.

Postat av: Mamma till William

Publicerad 2010-09-27 18:39:29

God kväll...Jag bor i Malmö stad..Hoppas att allt är bra med dig och din familj denna måndag kväll.

Här är det bra med oss alla...Ikea är alltid skoj att åka till och shoppa.

Ja bilder ljuger rätt mycket när man väl får se objektet blir man så arg..hihi..har varit med om det så många gånger.Ha en skön kväll.kram

Postat av: Fröken M

Publicerad 2010-09-27 21:18:38

jag ska ju inte sticka under stolen med att jag VILL flytta, men inte vart som helst. dock kommer ju viggo behöva ha ett eget rum om inte allt för lång tid. Hans saker blir fler och fler och ligger minst sagt överallt nu förr tiden !! Inte blev det bättre sen han fick gåstolen och kan dra runt på sakerna själv ;)



jag har egentligen inga problem att vara själv med viggo några dagar, men det är väl tur man saknar pappan när han är borta. det är ju det som är kärlek !



kram

Postat av: Emma

Publicerad 2010-09-27 22:14:34

Lycka till med ert husletande! Efter 1,5 år har vi äntligen funnit vårt hus, för en rimlig peng! Kan inte mer än hålla med, bilder ljuger. Ha det bra! :)

Postat av: HUSnrNIO

Publicerad 2010-09-27 22:24:50

Hej igen=) Tack för dina ord om mina tavlor! =) Jag köpte mig en ny skrivare i slutet av sommaren som fungerar alldeles utmärkt till att printa tavlor på. En Epson värstingmodellen är det. Serienumret kommer jag inte ihåg och just nu sitter jag i köket och den står på ovanvåningen med sovande barn och min mor och far som anlände från Skåne tidigare idag så jag springer inte upp men om du är intresserad och vill veta nummer så kan jag kolla imorgon. Bara att du hör av dig i så fall=) Ha de gott.

Postat av: Carro - Mamma till Adam & Alisha

Publicerad 2010-09-27 22:33:41

Åh va spännande att titta på hus!

Tillslut hittar ni nog erat drömhus ska du se, det tar alltid lite tid sånt :)



Det är jätte skönt att han går på potta samtidigt som det inte är så kul så tidigt på morgonen haha..

Postat av: tess

Publicerad 2010-09-28 13:27:04

håller med! var var ju på en massa innan vi hittade vårat, och där ljög inte bilderna i alla fall:) men ofta var det sååå mycket mer slitet än det såg ut.. men det blir väl också så kanske när man får se det på lite närmare håll, då ser man ALLT. sen är det ofta att dom undanhåller mycket som måste göras på huset som kanske inte syns så mycket utåt tills man är där på visning:) fulingar! men vad roligt att ni kollar efter hus!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Denna blogg är en dagbok där jag skriver om min vardag med två små barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela