www.jagochpyret.blogg.se

♥ Dag 8 – Ett ögonblick..

Publicerad 2010-12-08 22:02:12 i 30 dagar av sanning

Kl.02.40 den 3 April 2010 vaknar jag utav att det knäpper till och sen blir jag blöt, VATTNET gick! Vill inte väcka Andreas så jag tar mig till duschen och ställer mig där en liten stund och försäkrar mig om att det var vattnet som gick och inte jag som kissat på mig;) När jag konstaterat att det är vattnet så ringer jag förlossningen.. De vill att jag ska komma in på kontroll och jag smyger in till Andreas och talar om att vi måste åka in. Sätter på mig FLERA bindor och lägger handdukar i framsätet på bilen för det forsar verkligen och kl.03.07 beger vi oss mot förlossningen. Väl på förlossningen blir det kontroller, CTG, temp och en gynundersökning. Allt såg bra ut och de talar om för oss att nu kan ni fara hem och VÄNTA PÅ VÄRKARNA!

Kl.04.40
är vi hemma igen och Andreas går och lägger sig, men jag börjar packa om BB-väskan för Andreas var inte nöjd med hur den var packad och eftersom jag absolut INTE kunde varva ner och sova så kändes det bra att ha något att göra;) Kl.13.45 och jag har inte gått och lagt mig och INGA jäkla värkar så långt ögat kan nå! Huvudvärken är ett faktum så jag går och lägger mig för att försöka få lite sömn. Andreas har åkt till nya lägenheten för att renovera, men han har såklart mobilen på högsta ljudnivån..

Kl.17.40 det är fortfarande en vårflod i trosan och jag byter bindor (blöjor) på löpande band! Andreas har kommit hem och vi bestämmer oss för att gå på 30-årsfesten vi blivit bjudna på! Så jag på med en jätteblöja, en tunika som såklart täcker "blöjrumpan" och sen far vi till festen. Vi kommer dit och är med till kl.21 sen ger jag upp, så jäkla trött så vi tackar för oss och far hem. Men hemma tar jag tempen och den visade såklart att jag hade lite feber, så det var bara att fara till förlossningen igen! På förlossningen blir det kontroller och allt såg bra ut och INGA värkar! Men får ligga kvar tills tempen går ner av tabletten de gav mig och kl.00.30 var vi hemma i lägenheten igen..

Kl.20.40 den 4 April.
Jag har gått hela dan med en vårflod i trosan, men INGA jäkla värkar! Nu är det ca.42 timmar sedan mitt JÄKLA vatten gick och det händer ingenting:( Men de har sagt att om det inte sätter igång inom 72 timmar efter att vattnet gått så sätter de igång mig, så JIPPI bara 30 timmar kvar!

Detta är/var ett lååångt ÖGONBLICK som jag aldrig kommer glömma och det som kom efter detta (svårt att gissa) kan ni läsa om när vi kommer till "Dag 24 av sanningar"..


Denna vårflod hade jag i trosan..




Kommentarer

Postat av: Ann-Charlotte

Publicerad 2010-12-08 22:39:45

Hahaha!! Din stackare.. Känner igen det där med vårflod i trosan. Jag behövde dock inte vänta lik länge. Efter 24 timmar efter vattnet gick så kom lillan. Kram

Postat av: sara - mamma till wilda

Publicerad 2010-12-09 08:00:20

Älskar att läsa sånt här hihihi



Den där startsträckan kan kortas ner. Bara att ta tag i skiten. Man mår ju så myket bättre av att träna. 1 timme av 24 är ju ingenting. Eller hur?

Postat av: Jannie

Publicerad 2010-12-09 10:36:06

ha ha ha Kul med den bilden!

Men SATAN vad knäckande med den väntan!Jisses!

Men den som väntar på något gott...(aldrig hört förr kan jag tro?...)



Tack going!Det gick kanon med däcken.Så nu är jag kung på vägen i min egna bil igen!Massa kramar

Postat av: Maja

Publicerad 2010-12-09 11:12:47

väldigt bildligt talat=)

Postat av: Christin en inspirerande blogg

Publicerad 2010-12-09 11:25:11

vissa ögonblick glömmer man bara inte =)

Postat av: sara

Publicerad 2010-12-09 14:24:19

längtar tills dag 24 :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-09 20:23:22

vi bor i flatås :) mellan marklandsgatan och frölunda torg :)



varit o shoppat julklappar o fått tips om vad mannen vill ha i julklapp. . . En munktröja från blåvitt med deras tryck på, hmmm tröja iår ända? Haha.

Såg fina kit på åhlens med rengöringsgel o lite annat .. Funderar vidare :)

Postat av: MammaMorran

Publicerad 2010-12-09 20:58:41

Kan tänka mig att det var en seg väntan, man tror ju liksom att vattnet går och vips kommer värkarna :) Och så är det så typiskt, varför tänker man alltid "jag vill inte väcka sambon" utan går upp och grejar själv :D Spännande att läsa fortsättningen!

Kram

MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Denna blogg är en dagbok där jag skriver om min vardag med två små barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela