www.jagochpyret.blogg.se

Den dagliga tvättlistan..

Publicerad 2010-08-07 15:04:18 i

Eftersom vårat lilla charmtroll gillar att spy så är jag väldigt glad att vi köpte en tvättmaskin,
för såhär ser en spydag hos familjen Carlsson ut:

- Minst 10st handdukar går åt varje dag, eftersom vi använder 2st vid varje matningstillfälle.

- Minst 3st klädbyten för Hugo eftersom spyorna ibland missar handdukarna eller kommer 1,5h timme efter att han ätit.

- Minst 2st filtar lär tvättas eftersom de ofta hamnar i spy-zonen.

Sen så får jag byta kläder minst 1gång om dan om jag inte vill gå omkring som nån "white trash" morsa med spyor på mig;) Men man ska väl inte gnälla, jag var också ett spybarn när jag var bebis så jag får väl igen för alla spyor jag utsatte min mamma för;) 

Men en sak är positiv, vår lilla Hugo älskar att bada/duscha och det är ju bra med tanke på alla jäkla spyor! Men jag håller tummarna att detta ska sluta när han börjar äta annat än ersättningen, så smakportioner här kommer vi..

 


En nöjd Hugo efter badet

Kommentarer

Postat av: tess

Publicerad 2010-08-08 12:02:27

tur att han är ett sådant charmtroll:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Denna blogg är en dagbok där jag skriver om min vardag med två små barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela